טיפים לאוכל ותזונה בזמן החופש הגדול

החופש הגדול הגיע, ואיתו כמובן חודשיים מלאים של ימי חופש עבור הילדים שלכם בזמן הקיץ. לכם כהורים, החופש הגדול הוא אתגר לא קטן – צריך למצוא בכל יום לילדים עיסוקים שונים – אתם מעבירים אותם בין הקייטנה, בין שהות אצל הסבא והסבתא, בין יום כיף בלונה פארק, לבין יום שבו כולם יוצאים לאכול פיצה. בין כל הימים הללו, חשוב מאד לשים לב לשנוא של התזונה של הילדים שלכם. בימי הלימודים קל יותר לשמור על התזונה של הילדים – שולחים אותם בבוקר עם ארוחת עשר, וכשהם חוזרים הביתה יש להם כבר ארוחת צהריים מוכנה שאתם מכינים. בחופש לעומת זאת, כל עוד הם מחוץ לקייטנה – עליכם לדאוג עבורם מראש לתזונה לאורך כל היום. אז איך עושים זאת?

כמה כללים פשוטים במיוחד

  1. הזמינו אוכל – לא כל אוכל שמזמינים חייב להיות לא בריא. אפשר יום אחד להזמין פיצה, יום אחר להזמין סלט, וביום השלישי להזמין שיפודי עוף ובקר. כך אתם גם יוצרים מגוון, גם מספקים לילדים שלכם מזון טעים ואיכותי, וגם לא צריכים להשקיע יותר מידי זמן במטבח. קחו בחשבון שיש גם אפשרות להזמין מאכלים גדולים במחירי מבצע – כמו למשל שני מגשי פיצה במחיר של אחד. כך, לילדים שלכם יישאר אוכל גם לימים הבאים.
  2. הכינו ביחד אוכל – כדי לעודד את הילדים שלכם לאכול בצורה מאוזנת ובריאה, שתפו אותם בתהליך של הכנת האוכל, והכינו מאכלים שהם אוהבים. ילדים אולי לא יאהבו בהכרח סלט קינואה, אבל פיצה בריאה וטעימה ממרכיבים טבעיים בהחלט תדבר אליהם. שתפו אותם בעבודה במטבח ותנו להם גם לערבב, להרים, לזלוף ולחתוך (בזהירות). זו גם פעילות נהדרת עבורם בחופש, כאשר המאכלים יישארו גם לימים הבאים.
  3. קחו אותם לקניות – בימי הלימודים הילדים שלכם עסוקים כל זמן בהכנת שיעורי בית, בחוגים, במבחנים, וכיו”ב. לעומת זאת בחופש הם משוועים לפעילות. תתפלאו, אבל בשביל הילדים שלכם ערב של קניות בסופרמרקט זו חוויה של ממש – הם גם יוכו לבחור מאכלים שהם אוהבים, וגם ייהנו פשוט מזה שהם מבלים אתכם זמן איכות, וגם עבורכם זו כמובן הנאה גדולה.
  4. גוונו – לעתים בחופש הגדול עלולים ליפול בקלות למלכודת של המאכלים הקפואים אשר חוזרים על עצמם שוב ושוב. חשוב מאד לגוון כמה שאפשר וגם לדאוג למאכלים טריים – לכן אפשר יום אחד להזמין פיצה, ביום השני להכין ביחד פשטידה, ביום השלישי להכין להם אוכל על הגריל, וכיו”ב. ילדים אוהבים מאד לגוון במאכלים שלהם, וכדאי לנצל את החופש ולחשוף אותם לטעמים חדשים.

ההזדמנות שלכם לשינוי בתפריט

מעבר לכך, חשוב לזכור שהחופש הגדול יכול להיות גם הזדמנות עבורכם לשינוי התפריט האישי שלכם. אתם מוזמנים לאכול ביחד עם הילדים שלכם או לקחת את האוכל לעבודה, כי בסופו של יום גם אתם נהנים מפריט מגוון וטרי במיוחד.

אודות מחבר הפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *