כמה מילים על ברצלונה

ברצלונה, בירת קטלוניה, הינה עיר נמל, מרכז כלכלי ותרבותי בקנה מידה בינלאומי ונחשבת לאחת מערי התיירות החשובות באירופה ובעולם כולו.

ברצלונה היא העיר השנייה בגודלה בספרד ומספקת לתייר כל מה שהוא צריך על מנת לזכות לחופשה עירונית מושלמת.

לתיירים חובבי ההיסטוריה – ברצלונה היא בעלת הסטוריה ארוכה עוד מהתקופה הרומית, ושנותיה רצופות בתהפוכות מרתקות, מלחמות והחלפת שליטים. בין רחובות העיר ואתריה המרכזיים אפשר לשמוע את סיפורו של חצי האי האיברי על מלחמות השליטה בין מלכי אראגון וקסטליה, האיחוד של איזאבל ופרדיננד, גילוי אמריקה של קולומבוס ומאבקי העצמאות של קטלוניה מימי מלחמת שלושים השנה ועד למשחקי הסופר-קלסיקו היום.

לחובבי האמנות – ברצלונה היא יעד מצוין. בעיר ישנם מוזיאונים יחודיים המוקדשים לאמנים שקשרו את יצירתם עם העיר, כמו פיקאסו שהתחיל בה את הקריירה הבינלאומית שלו, וכמובן חואן מירו הקטלוני.

לצד ציירים ופסלים ברצלונה היא גם יעד מבוקש מאוד על ידי חובבי האדריכלות – הרובע הגותי מציג בנייה גותית ייחודית על רחובותיו ובנייניו היחודיים, ואם באדריכלות עסקינן, אי אפשר שלא לדבר על המודרניסטה – הסגנון הניאו-גותי הקטלוני שהאייקונים המרכזיים שלו הם פוץ’, מונטאנר ומעל כולם גאודי, שהקנה לעיר כמה מיעדי התיירות המרכזיים שלה (כמו הסגרדה פמיליה ופארק גואל).

אי אפשר שלא לדבר על ההופעות והאירועים בעיר החיה ותוססת הזו. באישמפלה וברובע ראוול תוכלו למצוא מועדוני מוסיקה מכל הסוגים הפועלים עד השעות הקטנות של הלילה (או הבוקר), אמנים בסדרי גודל בינלאומיים כמו מדונה, לני קרביץ וכדומה, שלא מפספסים ביקור בעיר בכל סיבוב הופעותאותו הם מקיימים, ואמנים כמו מאנו צ’או החיים ופועלים בעיר דרך קבע.

נוכל לדבר עוד רבות על הייחוד של ברצלונה כעיר תעשייתית, כיעד בו הייתה היסטוריה יהודית (אחד מבתי הכנסת העתיקים באירופה נמצאים בה), אך אי אפשר לסיים בלי מילה על הכדורגל והספורט בברצלונה. אצטדיון “קאמפ נאו” הוא מקדש חילוני של ממש, שכולל כמעט מאה אלף מקומות ומוזיאון המוקדש לקבוצה האהודה בעולם.

לא דיברנו כלל על הראמבלס, השדרות השוקקות של העיר ושוק לה בוקריה המצוין ששוכן בתוכן, המונז’ואיק, הפארקים, הבילויים החינמיים והאוכל המצוין שהופכים את ברצלונה לאחר מיעדי התיירות החמים בעולם.

כמובן שחשוב מאוד לדעת שכיום ישנם עשרות טיולים מאורגנים היוצאים מדי יום ביומו אל ברצלונה מישראל, כאשר בכל הטיולים המאורגנים האלו ניתן למצוא מדריכים מנוסים אשר עברו בחייהם קורס מורי דרך מקצועי, שנותן להם את ההכשרה והיכולת להדריך על ברצלונה כמו שכתוב בספר.

ברצלונה כפי שידוע לרובכם הינה עיר תיירות וכמו כל עיר תוכלו למצוא בה מגוון רחב של בתי מלון ומקומות אירוח ברמות שונות, אחד מהמקומות הטובים ביותר למצוא בהם את המלון הטוב ביותר זה אתר האינטרנט Hotelo המבצע השוואת מחירים כפדנית ומראה לך מהו המלון הזול ביותר שאותו תוכל לרכוש באזור ברצלונה וספרד בכלל.

מאמר זה נכתב על ידי אוהד שקד, עורך התוכן של אתר הכל על ברצלונה ושל ערכת ההדרכה הכוללת של העיר ברצלונה.

אודות מחבר הפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *