כמה מילים על פראג

פראג (Praha) היא בירתה של הרפובליקה הצ’כית ומתגוררים בה כ־1.2 מיליון תושבים. העיר היא מרכז תעשייתי וכלכלי חשוב אך יותר מכך היא יעד תיירותי מרכזי.

מה הופך את פראג לאבן שואבת לכל כך הרבה תיירים?

קודם כל, ההיסטוריה המפוארת של העיר. פראג הייתה מרכז חשוב בימי קארל הגדול (למעשה, במשך זמן רב היא הייתה העיר הגדולה והעשירה באירופה ומרכז מדעי חשוב ביותר). אז נבנו בעיר כמה אתרים שמשמשים כאטרקציות המרכזיות שבה עד היום, כמו השעון האסטרונומי, כנסיית סנט ויטוס וכמובן גשר קארל.
ישנם גם לא מעט תיירים שמגיעים לעיר שמסמלת מאבק לעצמאות במשך דורות רבים אם זה נגד האצולה הגרמנית, נגד הסובייטים או נגד הנאצים.

שנית, האדריכלות של העיר. פראג אינה כוללת מבני ענק כמו הקולוסיאום ברומא, אבל חוץ ממהבנים מימי הפאר של המלך קארל, היא כוללת מבנים מיוחדים בקנה מידה בינלאומי, כמו מצודת פראג וארמונות האצולה שסביבה, מבני הרובע העתיק הכוללים בניינים מתקופות הרוקקו והבארוק ומבני העיר החדשה המיוחדים, כמו למשל הבית הרוקד למשל.

לא פחות מכך, התרבות של העיר. פראג היא של תרבות ואמנות – סמטנה ודבוז’ק, המלחינים שחיו ופעלו בה, מוצרט שנהג לבקר בה לא מעט ושמות כמו יאן נרודה, קארל צ’אפק וכמובן הסופר היהודי המפורסם פרנץ קפקא, שמלווים את שמה לכל מקום.
המוזיאון הלאומי של העיר והפסלים המפוזרים בו, התיאטרון השחור, אמנות המריונטות, ג’אז ומוסיקה מטריפה במועדונים של העיר – כל אלה הופכים את פראג לפנינה של ממש לשוחרי האמנות והתרבות.

הרובע היהודי – הרובע היהודי של העיר מושך אליו תיירים רבים, ולא רק יהודים. בית הקברות היהודי העתיק מרשים ומרתק, סיפורו של הגולם מהלך אימים על המבקרים בעיר והמהר”ל יוצרו הוא מגיבורי העיר פראג.

כל אלו, יחד עם העובדה שסמוך לפראג ישנם יעדים של מרחצאות חמים, אתרי סקי בחורף וניתן להגיע ממנה בקלות לערים כמו וינה ודרזדן, הופכים את פראג – “היהלום של אירופה” – לעיר עמוסה בתיירים באופן תמידי.

מאמר זה מוקדש למתעניינים בנסיעה לפראג.
אוהד שקד
עורך התוכן של אתר “הכל על

אודות מחבר הפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *