מוזיאון גוגנהיים בילבאו

מוזיאון גוגנהיים בבילבאו ספרד הפך לאחת מהאטרקציות התיירותיות הגדולות של ספרד.

גוגנהיים הוא שמה של קרן שקונה אוספים של אומנות מודרנית ומציגה אותם מוזיאונים בניו יורק, ספרד ובקרוב דובאי. מוזיאון הגוגנהיים בניו יורק היה במשך שנים דוגמה לתפיסה אדריכלית חדשה שעיצוב המוזיאון צריך להיות יצירת אומנות לא פחות מהציורים שתלויים בו. המוזיאון בניו יורק נבנה בשנת 1959 על ידי גדול אדריכלי התקופה- פרנק לויד ריט. המבנה היוצא דופן מסודר מבפנים כגלריה ספירלית אחת גדולה ומאפשר חווית צפיה שונה מאשר בכול מוזיאון אחר.

בשנת 1992 פנה ראש עיר בילבאו בספרד אל קרן גוגנהיים בכדי לבנות מוזיאון שיעורר את התיירות בעיר תוך שמירה על המסורת של האזור. העיר בילבאו בספרד הייתה ידועה במשך שנים בגלל תעשיית הספנות הנרחבת שלה אך חיפשה מוקד תיירותי חזק שיעורר את האזור.

לבניית המוזיאון החדש בספרד היה חשוב למצוא משרד אדריכלים שתמשיך את המסורת של אדריכלות חדשנית ומודרנית שמאפיינת את מוזיאון גוגנהיים בניו יורק.נערכה תחרות בין לאומית בחיפוש אחד העיצוב המתאים למוזיאון עם תקציב בנייה מרשים של 100 מיליון דולר.

בתחרות זכה האדריכל הידוע פרנק גרי  בשל העיצוב המרשים שהציג השואב אלמנטים עיצוביים מהים ומהספינות הספרדיות.  גרי הוא אדריכל אמריקאי יהודי הידוע בשל אהבתו ליצור במבנים מניפולציות אסימטריות ליצירת חללים פורצי דרך.

בניית המוזיאון הושלמה ב1997 ואפשר להגיד שהיא “ספינת הדגל” של אדריכלות מודרנית ושל יצירותיו של פרנק גרי. המוזיאון מכופה בטיטניום ומתנשא מעל השכונות ההיסטוריות של העיר, ציפוי הבניית משקף את השכונות הסובבות ומשתלב בתוך  סביבתו בצורה מפתיעה. הבניין משקף את השמיים ואת תנועות הנהר נרוויון שלאורכו הוא שוכן ליצירת חוויה דינמית ומרשימה.

הכניסה למוזיאון בנויה כאולם ענק בגובה 50 מטר המציג פסלי ענק מפורסמים שנראים כשומרים על יצירות האומנות. במוזיאון תערוכה קבועה מאוצרות קרן גוגנהיים וכמה תערוכות מתחלפות המגיעות מניו יורק.

המוזיאון הפך לאתר חובה לעליית לרגל על ידי תיירים חובבי אדריכלות  ואומנות, וכול שנה מבקרים בו כמיליון איש.

אודות מחבר הפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *