המלצת טיול: טיול אל פריחת הנרקיסים באחו נוב בדרום רמת הגולן

ברשות הכינרת ממליצים על טיול ל’אחו נוב’ בדרום רמת הגולן, הגשם הרב שירד, בכמות שלא נראתה זה חמש שנים, גרם לפריחה מוקדמת של נרקיס הביצה (Narcissu) ב’אחו נוב‘, היא שמורת ‘איריס הביצות’ בדרום רמת הגולן.

מקור שמו של הפרח מיוונית , narkissosנרקיסוס, מהאגדה על העלם שהיה אוהב בדמותו המשקיפה מהמים והביט בה כל העת, לא אכל ולא שתה עד שמת. מהסיפור הזה נולד המושג נרקסיזם, אנשים המאוהבים בעצמם. הנרקיס מופיע בשיר השירים בשמו המקראי “שושנת העמקים”.

הנרקיס בעל בצל של גיאופיטים. צמח רעיל, נדיר ושמור ואסור לקטוף אותו. לנרקיס עלים דמויי סרגל, הפרחים ערוכים בתפרחת, בתוך עלה דמוי צינור (מכונה מַתְחָל), הפרחים מורכבים משישה פרחי עלי כותרת המקיפים כותרת עגולה, עטרת (מעין כתר). לפרח שישה אבקנים ושחלה אחת.

• איך מגיעים? נוסעים על כביש 98 וממשיכים אחרי צומת אפיק כ- 10.4 ק”מ. פונים שמאלה לכיוון מושב חיספין, נוסעים כ- 200 מטר ופונים שמאלה למגרש החניה בשמורה.
  • בווייז: כתבו שמורת איריס הביצות נוב.
  • מסלול הטיול: מהכניסה לשמורה צועדים בשביל. כ-400 מטרים מהכניסה מתגלים ממול, שטחים זרועי נרקיסים. ניתן להמשיך בשביל אבני בזלת, הפונה ימינה ומערבה מספר דקות, שם נמצא שטח פורח נוסף. לאורך השביל מוצבים שלטי הסבר על הצמחים והפרחים השונים.
  • מגיעים אל כביש הגישה למושב חיספין, פונים ימינה הליכה של 4 דקות בחזרה לחניה. קיים שטח בשמורה המתאים לעגלות ילדים ועגלות נכים.
  • מחיר: ללא תשלום
  • שעות פתיחה: ללא הגבלת שעות.