תכנון טיול בצרפת – איך מתחילים?

כאשר חושבים על צרפת, הדבר הראשון שעולה בראשנו הוא מטבע הדברים פריז. אך עיר האורות, הבירה הצרפתית הידועה והמתוירת, היא לא אחרת מאשר טעימה “קטנה” בלבד מתוך המכלול העשיר שיש לצרפת להציע.

מן ההרים האלפיים, אל קו החוף הדרומי החמים והקיצי, ועד לקו החוף החורפי ששוכן צפונה בחבל נורמנדי. ואיך אפשר שלא להתייחס אל המרחבים הכפריים הפסטורליים עם שפע של נופים, נהרות, ומרחבים הרריים ומישוריים.

כיצד מתחילים לתכנן טיול בצרפת?

נאמר זאת כך: צרפת מציעה מגוון רחב מאוד של אפשרויות שונות.

מי שיעדיף חופשת סקי, יימצא את עצמו בהחלט נהנה מחוויית הסקי האידיאלית בהרים האלפיים, ומי שיחפש אחר נופש ים תיכוני (אם דבר שכזה לא הספיק עבורכם בארצנו הקטנה), הרי שהוא ימצא אותה לאורכה של הריבריירה הצרפתית שגם מקבלת משב רוח מרענן מאיטליה שכנתה.

תכנון הטיול צריך להתחיל קודם כל במה שאתם רואים לרוחכם כאידיאלי ביותר: צרפת למטייל מציעה לכם אפשרויות רבות, ויש לומר כי חלקן אינן קרובות האחת לשנייה.

להלן מספר אפשרויות טיול שיוכלו לענות על הטייפ המסויים שאתם מחפשים עבור הטיול הבא.

טיול כפרים

טיולי כפרים תוכלו למצוא בכל מחוזותיה של צרפת, והם בהחלט יענו ואף יפליגו על ציפיותיכם. מומלץ בחום לשקול מה המוטיב הנוסף אותו תרצו לשלב יחד עם טיול הכפרים. כך לצורך הדוגמה, בבורדו תוכלו ליהנות משפע של מרחבי גפנים נהדרים, מקורם של כמה מן היינות הידועים ביותר.

בדורדון לעומת זאת, תמצאו נוף הררי יותר עם שפע של מקורות מים מרהיבים ומרחבים מוריקים.

טיול טירות

נגיד זאת כך, צרפת בהחלט התברכה בלא מעט טירות ואחוזות מפוארות החולשות לאורכה ולרוחבה של ההיסטוריה הצרפתית המרתקת. חשוב לקחת בחשבון, שבעוד שכפרים יכולים להציע טיול פסטורלי בנחת, הרי שמומלץ בחום לשכור שירותי הדרכה המקומיים שיסבירו על ההיסטוריה הענפה של הטירות. יופיין לעתים מחביא לא מעט היסטוריה עקובה מדם ומרתקת, וכן סיפורי ‘גוסיפ’ מרהיבים על האצולה הצרפתית.

טיול עירוני

אם נפשכם חפצה בטיול עירוני בצרפת, הרי שפריז היא בגדר חובה. מדובר באחת מן הערים האירופיות היותר יפות שיש ליבשת הקרה להציע. האדריכלות המרהיבה ושפע המבנים המפוארים, הם רק חלק מן התפאורה הכוללת שגם מציעה גנים מרהיבים ומעוצבים, וכן מסעדות ובתי קפה עם קולינריה משובחת.

רכב או תחבורה ציבורית

קחו בחשבון שצרפת היא ארץ גדולה, ואפילו גדולה מאוד.

טיול עם רכב הוא בהחלט המלצה חמה, אך הקפידו לתכנן היטב את הטיול מבחינת משך הימים שעומדים לרשותכם. חשוב לקחת הפסקות ולמצוא עצירות ביניים, זאת מאשר לבצע נסיעות ארוכות שיכולות לקחת יום שלם.

צרפת גם נהנית מטיסות פנים מסודרות ונוחות, וזוהי בהחלט אופציה ראויה באם ומשאב הזמן איננו מאפשר זאת.

אודות מחבר הפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *